Kalendarz pogody
W związku z rozpoczęciem wiosny, chcę zaproponować dzieciom obserwację pogody w najbliższym tygodniu. Marcowa pogoda lubi być kapryśna… Zachęcam dzieci by codziennie zapisywały lub rysowały i kontrolowały temperaturę powietrza w ciągu dnia. Można też robić zdjęcia w danym dniu z obserwacji warunków atmosferycznych.
Wszystkie zdjęcia oraz kalendarze pogody gdy zostaną zapełnione proszę schować do specjalnie przygotowanej teczki. Po powrocie do szkoły w naszym kąciku przyrodniczym zrobimy wystawę. Można wykonać kalendarz pogody samemu albo skorzystać z przygotowanego kalendarza poniżej.
Zachęcam do wspólnej pracy!!!
Dla bardziej ambitnych
Przygotujcie plansze, ilustracje informacyjne dotyczące polskiego klimatu oraz typowej dla niego pogody, charakterystycznej dla poszczególnych pór roku. Szczególną uwagę zwróćcie na niekorzystne zmiany klimatyczne i powodowane przez nie anomalie pogodowe niebezpieczne dla upraw rolniczych oraz zdrowia i życia ludzi i zwierząt.
Instrumenty pomiarowe dla każdego zjawiska
Meteorologia to nauka zajmująca się zjawiskami mającymi miejsce w atmosferze. Wśród obszarów jej zainteresowań znajdują się opady, wiatry, temperatura powietrza czy ciśnienie. Meteorolodzy wykorzystują różne instrumenty pomiarowe, np. barometr, deszczomierz, wiatromierz i termometr.
Zadanie dla chętnych!
Proszę o przygotowanie karty informacyjnej na temat wybranego narzędzia pomiarowego oraz wykonanie modelu jednego z nich z materiałów recyklingowych.
Bezpieczeństwo w czasie występowania różnych zjawisk pogodowych
Różnorodne zjawiska pogodowe mogą być dla nas niebezpieczne. Aby uniknąć zagrożenia lub je zminimalizować, musimy znać zasady odpowiedniego zachowania podczas np. burzy, śnieżycy, czy upału. W wolnej chwili kto ma ochotę niech wykona planszę informacyjną dotyczącą zasad bezpieczeństwa, których należy przestrzegać podczas wystąpienia któregoś z niebezpiecznych zjawisk pogodowych.
Zachęcam do wspólnej pracy!!!
A. Jaśczak