WYCIECZKOWY TYDZIEŃ KLAS 7A i 7B

31 styczeń 2023
Kategoria Aktualności
31 stycznia 2023, Komentarze Możliwość komentowania WYCIECZKOWY TYDZIEŃ KLAS 7A i 7B została wyłączona

W środę  klasy 7a i 7b wybrały się na wycieczkę do Torunia. Pierwszym punktem tego dnia były odwiedziny w Centrum Nowoczesności -Młyn Wiedzy w Toruniu. To bardzo nowoczesne, interaktywne centrum oferuje zwiedzającym bogatą ofertę z różnych dziedzin nauki: fizyki, chemii, biologii, geografii. Poprzez zabawę, badania i doświadczenia poznawaliśmy tajniki wiedzy, np:działanie wodnego młyna, kapsuły galaktycznej czy możliwości wykorzystania podczerwieni. Następnie udaliśmy się na spacer po starym mieście, podczas którego przewodnik przytaczał ciekawe legendy i opowieści dotyczące spotkanych zabytków. Zobaczyliśmy między innymi: ratusz staromiejski, Krzywą Wieże, Dwór Artusa, Stare Miasto, pomniki: Kopernika, Flisaka, Filusia, kościoły na rynku staromiejskim. Kolejnym punktem wycieczki był seans w Planetarium. Wszyscy z zapartym tchem oglądaliśmy film pt. “Światła północy.” przedstawiający fascynujące zjawisko zorzy polarnej.

Wycieczka była bardzo udana, wróciliśmy zadowoleni i pełni wrażeń.

W tym samym tygodniu w piątek odwiedziliśmy jednostkę wojskową. Z okazji święta 32. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Łasku zaproszono nas na  piknik rodzinny. Mieliśmy okazję uczestniczyć w uroczystej zbiórce, zwiedzić wystawę statyczną współczesnych statków powietrznych oraz historycznych. Obejrzeć wystawę uzbrojenia i sprzętu wojskowego, stoiska promocyjne. Największą jednak atrakcją był pokaz lotniczy i akrobatyczny samolotów F16.Na koniec naszej wizyty poczęstowano nas najlepszą wojskową grochówka na świecie.

Był to dla nas niezapomniany tydzień.