Trzecie klasy w stolicy

9 październik 2022
Kategoria Aktualności
9 października 2022, Komentarze Możliwość komentowania Trzecie klasy w stolicy została wyłączona

4 października klasa III b i III e wybrały się na wycieczkę do Warszawy. Stolica przywitała nas ciepłym, jesiennym słońcem i delikatnym wiatrem, czyli idealną pogodą wycieczkową!

Pierwszym punktem naszej wyprawy było zwiedzanie Starego Miasta, które zachwyca kolorowymi kamienicami i wyjątkową atmosferą wąskich uliczek. Zobaczyliśmy Zamek Królewski – siedzibę polskich władców! To w nim uchwalono Konstytucję 3 Maja – pierwszą w Europie i drugą na świecie. Na Placu Zamkowym naszą uwagę zwróciła kolumna króla Zygmunta III Wazy, który w XVI wieku przeniósł stolicę Polski z Krakowa do Warszawy. Wstąpiliśmy do Archikatedry, mieszczącej groby średniowiecznych książąt mazowieckich i ostatniego króla Polski Stanisława Augusta Poniatowskiego. Następnie udaliśmy się na Rynek Starego Miasta.  Na samym środku rynku stoi pomnik Syrenki, która stała się godłem i opiekunką miasta. Poznaliśmy też Legendę o Bazyliszku. Kupiliśmy pamiątki. Zobaczyliśmy  Barbakan, dzwon na ulicy Kanonia, ulicę Kamienne Schodki. Spacerowaliśmy wzdłuż staromiejskich murów i podziwialiśmy  z tarasu widokowego królową polskich rzek – Wisłę. Widzieliśmy też Pomnik Małego Powstańca, Pomnik Powstania Warszawskiego, Pomnik Mikołaja Kopernika. Uczciliśmy  pamięć poległych w walce o niepodległość przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Po takiej lekcji historii udaliśmy się na Stadion Narodowy gdzie mogliśmy usiąść bardzo wysoko na trybunach i podziwiać olbrzymie boisko.  Naszą wycieczkę zakończyliśmy na tarasie widokowym Pałacu Kultury i Nauki gdzie każdy mógł podziwiać wspaniałe widoki na panoramę Warszawy.

Trudno jest opisać wszystko co widzieliśmy, dlatego zapraszamy do obejrzenia naszych zdjęć.