Łódź dawniej i dziś

11 maj 2018
Kategoria Aktualności
11 maja 2018, Komentarze Możliwość komentowania Łódź dawniej i dziś została wyłączona

Łódź dawniej i dziś
W dniu 19.04.2018r. klasy IVc i IVd wybrały się  na wycieczkę do Łodzi.

Odwiedziliśmy piękne zakątki miasta. Podziwialiśmy architekturę i poznawaliśmy historię. Przeszliśmy  ulicą Piotrkowską, gdzie zobaczyliśmy ławeczkę  Juliana Tuwima, rzeźbę misia Uszatka oraz pianisty – Artura Rubinsteina. Zobaczyliśmy też Aleję Gwiazd upamiętniającą słynnych aktorów i artystów. Odwiedziliśmy także nowoczesny Dworzec Fabryczny, który zrobił na nas wrażenie. Bardzo ciekawa była dla nas wizyta w  Centrum Nauki i Techniki EC1. Tu poznaliśmy historię elektrowni, poznaliśmy tajniki wytwarzania prądu.  Byliśmy w pomieszczeniach z przeróżnymi przyciskami, gdzie graliśmy w gry na ekranach. Przy każdej maszynie znajdował się opis każdej maszyny i gra. Pod koniec zwiedzania mogliśmy kupić pamiątki. W połowie wycieczki poszliśmy do naszej ulubionej restauracji.

Po posiłku poszliśmy do Muzeum Fabryki, w którym obejrzeliśmy makietę Manufaktury. Tu zobaczyliśmy również z czego i w jaki sposób powstaje nić bawełniana. Dowiedzieliśmy się jak długa jest droga bawełny z plantacji, poprzez fabrykę, do sklepu z tkaninami.

Wycieczka była bardzo udana, pełni wrażeń wróciliśmy do domu.