Zawalcz ze mną o Plac Broni, czyli ciekawy sposób na lekturę.
Praca z lekturą nie musi być nudna! Przekonali się o tym piątoklasiści. Uczniowie klasy VB to kreatywni budowniczy, zadziwiający architekci, uważni czytelnicy, świetni matematycy, ale przede wszystkim młodzi ludzie z wielkim potencjałem.
Kończąc omawianie lektury pt. ,,Chłopcy z Placu Broni”, otrzymali zadanie – wymagające od nich nie tylko znajomości treści książki, ale dużych pokładów kreatywności. Mieli stworzyć grę planszową na podstawie lektury.
Propozycja została przyjęta z wielkim entuzjazmem. Dzieci pracowały w zespołach. Projektowały i wykonywały swoje gry z olbrzymim zaangażowaniem, wielokrotnie zaskakując wychowawcę swą pomysłowością.
Podczas realizacji lekcji powtórzeniowej uczniowie stworzyli plansze do gier, karty, opracowali instrukcję i legendę, a nawet przygotowali kostki i pionki do gry. Na koniec każda z grup krótko omówiła zasady i zaprezentowała swoją grę. Cała klasa miała możliwość zagrania w przygotowane planszówki.
Pomysł na taką lekcję języka polskiego okazał się bardzo udany!