Zajęcia z wykorzystaniem okularów VR (Virtual Reality) już zagościły w naszej szkole ponieważ, w ramach rządowego programu „Laboratoria przyszłości” nasza placówka została wyposażona w tak nowoczesny sprzęt dla uczniów klas I-VIII.
Nasze okulary wykorzystane zostały po raz pierwszy na lekcjach matematyki w klasach czwartych, piątych i ósmych pod czujnym okiem pana Mariusza Marciniaka. Uczniowie mieli możliwość obejrzenia znanych im brył przestrzennych jednak przedstawionych w nieznanej im dotąd wirtualnej rzeczywistości (VR). Gogle VR oraz połączone z nimi kontrolery pozwalały „dotknąć” lub rozkładać na siatki modele graniastosłupów, ostrosłupów, kul czy stożków. Treści wyświetlane w okularach przesyłane były z komputera nauczyciela, dzięki czemu sprawował on kontrolę nad realizowanym zagadnieniem, a uczniowie z zaangażowaniem skoncentrowani byli nad określonym obiektem. Zajęcia były niemałym zaskoczeniem dla uczniów i z niecierpliwością czekają oni już na kolejne, które będą planowane przez nauczycieli innych przedmiotów.
Okulary dają wiele możliwości m.in. na lekcjach geografii poznania dokładnie układu słonecznego od wewnątrz, przeniesienia się w najdalszy zakątek kuli ziemskiej, na lekcjach biologii poznania budowy układów narządów ludzkich z różnej perspektywy, na lekcjach chemii poruszania się po realistycznie odwzorowanym laboratorium i zgodnie z poleceniami przeprowadzania wybranych doświadczeń.