Koziołki i rogale, czyli VIa i VIb w Poznaniu

21 październik 2018
Kategoria Aktualności
21 października 2018, Komentarze Możliwość komentowania Koziołki i rogale, czyli VIa i VIb w Poznaniu została wyłączona

Dziewiątego października 2018 roku odbyła się klasowa wycieczka do Poznania i okolic. Na początku zwiedziliśmy Muzeum Arkadego Fiedlera w Puszczykowie. Po muzeum oprowadzili nas jego synowie i wnuk. Poświęcone jest ono twórczości znanego podróżnika. W budynku znajdowało się wiele rzeczy przywiezionych przez pana Fiedlera i jego rodzinę, łącznie z pamiątkami po Dywizjonie 303. Zwiedziliśmy także replikę statku Santa Maria, na którym Krzysztof Kolumb dopłynął do Ameryki. Spędziliśmy też chwilę w piramidzie, która rzekomo emituje dobroczynną energię.

Następnie pojechaliśmy na rynek poznański – widzieliśmy tam w samo południe, na wieży ratuszowej dwa koziołki stukające się rogami. Spacerowaliśmy także uliczkami wzdłuż rynku, podziwiając malownicze kamieniczki, fontanny i pomnik św. Nepomucena. Mieliśmy również chwilę czasu na zakup pamiątek. Kolejnym punktem wycieczki było Rogalowe Muzeum Poznania, gdzie pomagaliśmy przy produkcji rogali świętomarcińskich i próbowaliśmy tego regionalnego wypieku. Warto dodać, że Muzeum Rogala znajduje się w zabytkowej kamienicy, gdzie zachował się piękny, polichromowany sufit z XVI wieku. W czasie warsztatów mieliśmy okazję zapoznać się z poznańską gwarą. Później poszliśmy do autobusu, który nas zawiózł do Katedry Św. Apostołów Piotra i Pawła na Ostrowie Tumskim, gdzie pochowany był Mieszko I i Bolesław Chrobry. Niektórzy uważają, że właśnie tam doszło do chrztu Polski. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do naszej ulubionej restauracji.

Wycieczka bardzo spodobała się uczniom klas VI a i VI b.